Bliv mester i at håndtere konflikter!

Vi oplever alle konflikter i vores hverdag, og heldigvis for det. Konflikter er nemlig afgørende for vores udvikling både som menneske og som virksomhed.

På kurset i konflikthåndtering vil I lære, hvordan I anvender konflikter positivt, så uenigheder bliver til styrker. I vil blive trænet i at kommunikere bedst muligt i vanskelige situationer og få indblik i, hvordan I håndterer konflikter. I vil lære at se bagved konfliktens forskellige årsager og identificere roden til konflikten, så I herefter kan vælge den rette strategi, så konflikten ikke eskalerer og skader samarbejde og trivsel. Den rette strategi vil hjælpe jer med at finde løsninger, der er langtidsholdbare, og som alle kan gå ind for. Alt i alt forbedrer I jeres evne til at forstå kommunikation og håndtere svære situationer i hverdagen.

I får
  • indblik i at afdække den gode kommunikation
  • redskaber, der virker fra den første dag
  • teknikker til at mestre en konfliktdæmpende dialogmetoder til at håndtere vanskelige samtaler – så I kan bevare roen og overblikket, når konflikter opstår
  • kendskab til forskellige konfliktstrategier, og hvordan I vælger den rigtige.

Efter kurset i konflikthåndtering vil I opleve, at I har forbedret jeres muligheder for at kommunikere og håndtere konflikter, når de opstår. I vil opleve, at samarbejdet mellem kunder og kolleger i højere grad bliver præget af øget tillid og forståelse for forskelligheder.

Næste skridt

Kontakt os for at høre mere om, hvordan I bliver  verdendsmester i konflikthåndtering.